Naše mise je pomáhat lidem a naší planetě skrze inovativní sportovní produkty.

Jako dlouhodobě aktivní sportovec přišel náš zakladatel Filip Matějka na konci roku 2017 s myšlenkou vývoje vlastního textilního materiálu využívající nanočástic grafenu. Hlavním cílem bylo ukázat, že existuje mnohem zajímavější a šetrnější materiál pro sportovně textilní využití než jsou dosavadní syntetická vlákna. Po dvou letech hledání dodavatele, aktivního vývoje a testování se nám podařilo vytvořit funkční prototyp, který splňoval námi stanovené počáteční cíle. Ačkoliv se jedná o velmi ranou formu materiálu, rozhodli jsme se neotálet a jít konečně s kůží na trh.

Jako první produkt jsme si zvolili sportovní triko, které je velmi univerzálním prostředkem jak pro muže, tak pro ženy. Avšak vzhledem k tomu, jak finančně náročný proces celý vývoj představoval a jaké finanční prostředky byly potřeba k nastartování výroby, rozhodli jsme se využít možnosti crowdfundingové pomoci a vytvořili tak kampaň, kde jsme byli schopni během jednoho měsíce - díky neuvěřitelné podpoře přispěvatelů - získat částku 455 400 Kč. A zde se píše začátek naší cesty změnit sportovní průmysl.

Veškeré naše produkty jsou vyráběné v Třebíčské šicí dílně, pod kontrolou plně kvalifikovaných a zkušených švadlen. Udržet výrobu v České republice je pro nás klíčové. Přejeme si obnovit české textilní řemeslo, které si u nás drželo dlouholetou tradici.

Technologie

V Manchesteru v roce 2004, dva původem ruští vědci, objevili pomocí exfoliace novou formu materiálu zvanou grafen. O 6 let později za tento objev získali Nobelovu cenu. A o dalších 8 let později nás napadlo z něj vytvořit textilní materiál. A proč je grafen tak výjimečný? Grafen je nejpevnější a nejlehčí 2D materiál na světě. Dokáže skvěle vést teplo, má pevné a pružné makromolekulární vazby, antibakteriální účinky nebo vysokou UV ochranu - UPF 50+.

Udržitelnost

Naše triko je částečně vyrobeno z recyklovaných plastových lahví. Důvodů, proč jsme se rozhodli využít recyklované plasty, bylo hned několik. Grafen se chová jako kompozitní materiál, tudíž bylo potřeba použít určitý pevný základ. Zároveň jsme díky tomu dokázali snížit výrobní cenu látky, jelikož cena grafenu je stále poměrně vysoká. Ale především jsme chtěli pomoct přeměnit a znovuvyužít plastový odpad.

♻️ Recyklované plasty vytváří až o 55% méně emisí.
♻️ Využívá se až o 85% méně energie.
♻️ Na výrobu jednoho trika jsou použity přibližně 3 plastové lahve.

Zároveň celé naše produktové balení je vyrobeno z bioodpadu - kukuřičného škrobu - a tudíž je při specifických podmínkách plně rozložitelné. Pro tisk našich produktů jsme se rozhodli využít inovativní technologii české firmy, která využívá ekologického tisku barev bez těžkých kovů a ftalátů.

Pomáháme

V naší firmě věříme, že je důležité se starat o ty, kteří to nejvíce potřebují. Každý by měl mít možnost prožít plnohodnotný život. Proto od počátku firmy spolupracujeme s neziskovými organizacemi, které pomáhají dětem v dětských domovech nebo poskytují humanitární pomoc v rozvojových zemích. Za každý náš prodaný produkt darujeme těmto organizacím 30 Kč. Tímto chceme ukázat, že i malými gesty je možné změnit svět k lepšímu. Pevně věříme, že společně dokážeme zachránit mnoho životů.
Více zde

logo Red Bull logo Czechcrunch logo Tyinternety logo MladyPodnikatel

A kdo je vlastně Mowement?

Jsme česká sportovní značka oblečení z Prahy, za kterou stojí primárně dva mladí vášniví sportovci, studenti vysoké školy. Avšak ve vývoji a testování nám pomáhala řada lidí, bez kterých by to nebylo možné. Našim cílem je vytvářet technologické sportovní oblečení s důrazem na udržitelnost a tím inspirovat, pomáhat lidem a naší planetě. Snažíme se hledat a přicházet stále s novými metodami, jak pohybem pomáhat světu.

Filip Matějka fotka

Filip Matějka

CEO a zakladatel

Filip je hlavním zakladatelem značky Mowement. Jeho hlavní činností je obchodní řízení firmy, strategie, vývoj produktů, komunikace se zákazníky, grafický design a vývoj e-shopu. Zároveň studuje poslední ročník Vysoké školy ekonomické v Praze. Přes 11 let aktivně sportuje a miluje vytvářet nové věci.

Immanuel Adenubi fotka

Immanuel Adenubi

Brand manager a spoluzakladatel

Immanuel je spoluzakladatelem Mowement. U nás se stará o řízení brandu a marketingu, kterému se poslední 3 roky věnuje během studia Vysoké školy aplikovaného businessu Newton College v Praze. Pořádně šlape do cvičení a řídí se pozitivním životním stylem.

Nakupovat pro muže Nakupovat pro ženy